Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Αντιδράσεις από τους ακτοπλόους στις αποφάσεις της Α.Διαμαντοπούλου

Το θέμα της μείωσης του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, την επιδότηση μέρους της τιμής των ακτοπλοϊκών καυσίμων που συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, αλλά και ορισμένες αλλαγές του θεσμικού πλαισίου για τα εργασιακά, θέτουν στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς, προκειμένου ο κλάδος να ξεφύγει από τη δίνη στην οποία κινδυνεύει να πέσει. Κύκλοι της ακτοπλοΐας χαρακτηρίζουν θετική, αλλά αποσπασματική, την κίνηση της υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άννας Διαμαντοπούλου για πράξη νομοθετικού περιεχομένου για πιο γρήγορη και ελεγχόμενη απεμπλοκή των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές, ωστόσο τονίζουν ότι θα πρέπει από τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές, να υπάρξει άμεση πολιτική βούληση, για την αντιμετώπιση του συνόλου των προβλημάτων στην ακτοπλοΐα.

Σημειώνεται ότι η εισήγηση της υπουργού που έγινε δεκτή από το υπουργικό Συμβούλιο και την οποία θα εισηγηθεί για υπογραφή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο πρωθυπουργός, δίνει άμεσα το 70% της επιδότησης στις ναυτιλιακές εταιρείες για τις άγονες, ενώ το υπόλοιπο 30% θα παρακρατείται από την εφορία για τον ΦΠΑ, υπό την προϋπόθεση να καταβάλλονται άμεσα τα δεδουλευμένα των πληρωμάτων, αλλά και να εξοφλούνται οι υποχρεώσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών, όπως προμήθεια καυσίμων.

Πληροφορίες από την Ακτή Μιαούλη αναφέρουν ότι κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες εξακολουθούν να οφείλουν μισθούς τεσσάρων και πέντε μηνών σε πληρώματα αλλά και χρήματα σε εταιρείες καυσίμων.
Τα πληρώματα των πλοίων θα έπρεπε να πληρώνονται έγκαιρα και κάθε τέλος του μήνα σύμφωνα με τη νομοθεσία, δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς και υπογράμμισε ότι τα λιμεναρχεία θα έπρεπε να κάνουν τακτικές επιθεωρήσεις και ελέγχους στα λογιστήρια των πλοίων, κάτι που, όπως υποστήριξε, δεν γίνεται τώρα, λόγω διάλυσης του υπουργείου Ναυτιλίας και διαχωρισμού του με το λιμενικό.

Οι ακτοπλόοι από την πλευρά τους εκτιμούν ότι η πάνω από το 50% μείωση της επιβατικής κίνησης το Πάσχα, σε συνδυασμό με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, έχουν οδηγήσει πολλές εταιρείες στο "κόκκινο" και αναμένουν την κίνηση του καλοκαιριού, προκειμένου να καλύψουν τις αυξημένες οικονομικές υποχρεώσεις τους.

Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών αναφέρουν ότι πολλές φορές ορισμένα πλοία πραγματοποιούν ασύμφορα δρομολόγια, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι ένα βαπόρι με 50 άτομα πλήρωμα και κόστος καυσίμων 45.000 ευρώ, το χειμώνα μπορεί να ταξιδεύει με 20 επιβάτες.

Πάντως, η επιδείνωση του κλάδου στην ακτοπλοΐα αντικατοπτρίζεται και στα σημερινά στοιχεία της Ελληνικής Στατικής Αρχής για τη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων στα ελληνικά λιμάνια το τρίτο τρίμηνο του 2011 σε σχέση με το 2010. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ οι επιβάτες που χρησιμοποίησαν την ακτοπλοΐα για να μετακινηθούν στο εσωτερικό της χώρας το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν 16.615.174, έναντι 17.296.088 το αντίστοιχο διάστημα του 2010, μειωμένοι κατά 3,9%. Ομοίως, τα τροχοφόρα που μετακινήθηκαν με πλοία το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν 4.325.631, έναντι 4.372.290 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010, δηλαδή σημείωσαν πτώση 1,1% σε σχέση με πέρυσι.


Πηγή: newsit.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: