Σε κλίμα που μύριζε μπαρούτι έγινε και αυτή η συνάντηση . Μόνο που λύση δεν βρέθηκε τουλάχιστον για την ώρα. Η συναντήση της Άννα Διαμαντοπούλου και του Γιώργου Κουτρουμάνη με τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στο Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ήταν και αυτή άκαρπη. Αν και το υπουργείο έδωσε διορία μέχρι το βράδυ στους ναυτεργάτες να απαντήσουν αν θα προχωρήσουν ή όχι στην απεργία, η ΠΝΟ δε προχώρησε σε Εκτελεστική Επιτροπή για να πάρει απόφαση. Μάλιστα πολλά σωματεία ναυτεργατών δε προσήλθαν καν στα γραφεία της ΠΝΟ και όπως όλα δείχνουν επικρατεί διχογνωμία με κάποιους συνδικαλιστές να κάνουν λόγο για αναστολή της απεργίας και άλλους να επιμένουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις. Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές συνεχίζεται κανονικά η απεργία γεγονός που έρχεται σε αντιπαράθεση με τη διορία που έδωσε το υπουργείο για απόφαση μέχρι το βράδυ της Κυριακής.
Η κ. Διαμαντοπούλου είχε διευκρινέσει πως σε περίπτωση που αποφασίσουν ότι η απεργία θα συνεχιστεί τότε το υπουργείο θα πάρει πίσω όλες τις έγγραφες απαντήσεις που έδωσε στα αιτήματα τους μέχρι στιγμής και θα ενεργοποιηθεί ένα εναλλακτικό σχέδιο για το πως θα αντιμετωπιστεί η απεργία. Ανοιχτό παραμένει και το ενδεχόμενο της επιστράτευσης. Οι επόμενες ημέρες είναι πάρα πολύ κρίσιμες, τόνισε η κ. Διαμαντοπούλου και ανέφερε ότι "σήμερα κατατέθηκαν απειλές από μερίδα της ΠΝΟ για απεργίες τον Ιούνιο και τον Αύγουστο, δηλαδή ευθείες απειλές για τη λειτουργία του τουρισμού, που είναι η πιο σημαντική πηγή πλούτου αυτήν τη στιγμή για την Ελλάδα, που είναι σε κρίση".
Από την άλλη πλευρά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ Σάββας Τσιμπόγλου, σχολιάζοντας τη σημερινή συνάντηση της ΠΝΟ με την υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Αννα Διαμαντοπούλου και τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Αασφάλισης Γιώργο Κουτρουμάνη δήλωσε «Δεν ήρθανε για να συζητήσουμε, αλλά ήταν στα πλαίσια επικοινωνίας και υπονόμευσης της απεργίας με όλα τα μέσα». Επίσης τόνισε ότι έγιναν υποδείξεις από την υπουργό για το πότε θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, ενώ την κατήγγειλε ότι παρεμβαίνει ωμά και απροκάλυπτα στα εσωτερικά των συνδικαλιστικών οργανώσεων. «Η απόφαση για την απεργία ισχύει και έχει ληφθεί και από το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας» τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ και κάλεσε την κ. Διαμαντοπούλου να επισκεφτεί το λιμάνι για να δει τι γνώμη έχει ο λαός.
Οι διάλογοι μέσα στη συνάντηση ήταν σε έντονο ύφος και υπήρξε μεγάλη κόντρα της Άννας Διαμαντοπούλου με τον πρόεδρο της ΠΝΟ Σάββα Τσιμπόγλου.
Η υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο για το θέμα ενώ στη συνάντηση βρέθηκε και ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης για το θέμα που προέκυψε με την απεργία στα ΚΤΕΛ. Μάλιστα στη συνάντηση κλήθηκαν και οι υπουργοί Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης, Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και υγείας Ανδρέας Λοβέρδος.
Το "μίνι υπουργικό" ολοκληρώθηκε λίγι μετά τις 23:00 με την κυβέρνηση να δείχνει αποφασισμένη να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον και να διασφαλίσει την ομαλή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών και την απρόσκοπτη διακίνηση των προϊόντων.
Ωστόσο δεν έφταναν οι ναυτεργάτες με τις απεργίες τώρα οι πολίτες θα έχουν να αντιμετωπίσουν και την απεργία των ΚΤΕΛ. Οι οδηγοί των ΚΤΕΛ αποφάσισαν αιφνιδιαστικά την Κυριακή για απεργία την Μεγάλη Πέμπτη. Δηλαδή την ημέρα που φεύγουν οι περισσότεροι εκδρομείς. Αν και από την πλευρά τους οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ λένε πως δεν θα υπάρξουν προβλήματα κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το τι θα συμβεί μέχρι την τελευταία στιγμή.
Σχετικά με τον Οίκο Ναύτου, ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος εχει καλέσει και εκείνος από την πλευρά του σε νέα συνάντηση τους ναυτεργάτες, τη Μεγάλη Δευτέρα.
«Είδα τα θέματα σε βάθος και πιστεύω ότι η επόμενη κυβέρνηση πρέπει να δημιουργήσει εκ νέου το υπουργείο» τόνισε η Άννα Διαμαντοπούλου λέγοντας ότι κακώς η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κατήργησε το υπουργείο Ναυτιλίας, εξηγώντας όμως ότι αιχμή του δόρατος πρέπει να είναι η εμπορική ναυτιλία και οι επενδύσεις.
Η απεργία της ΠΝΟ μεσούσης της Μεγάλης Εβδομάδας θέτει για μία ακόμη φορά σε ομηρεία νησιώτες, παραγωγούς και επιχειρήσεις, δημιουργώντας πρόσθετες οικονομικές επιπτώσεις σε μια περίοδο πρωτοφανούς κρίσης για τη χώρα, έστω κι αν οι ίδιοι μισθολογικά μοιάζουν να έχουν πληγεί σαφώς λιγότερο σε σχέση με άλλες επαγγελματικές τάξεις.
Συνδικαλιστής με μισθό 14.000
Με φόντο την επικείμενη απεργία της ΠΝΟ, οι «χρυσοί» μισθοί των συνδικαλιστών στα ναυτεργατικά σωματεία εξελίσσονται σε νέο πεδίο σύγκρουσης. Την ώρα που οι μισθοί των εργαζομένων σε όλη τη χώρα μπαίνουν στη μέγγενη, αίσθηση προκαλούν οι καταγγελίες ότι συνδικαλιστικό στέλεχος στη Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία λαμβάνει μηνιαίο μισθό ύψους 14.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το περιεχόμενο των καταγγελιών αυτών, όπως γράφει το “Έθνος της Κυριακής”, φαίνεται το εν λόγω συνδικαλιστικό στέλεχος να εισπράττει 11.000 ευρώ τον μήνα, ενώ επιπρόσθετα λαμβάνει και έξοδα παράστασης εκτός έδρας, τα οποία είναι περίπου 3.000 τον μήνα, ανεβάζοντας το ύψος των αποδοχών του σε 14.000 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος οικονομικής διαχείρισης της ΠΝΟ έχει δημιουργήσει κατά καιρούς πολλά ερωτηματικά, έχοντας μάλιστα βρεθεί στο στόχαστρο και του ΣΔΟΕ, χωρίς όμως να γίνει γνωστό ποτέ μέχρι σήμερα το αποτέλεσμα
των οικονομικών ελέγχων.
Την περασμένη χρονιά, εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατικών σωματείων, κλιμάκιο του ΣΔΟΕ έκανε έφοδο στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ύστερα από ανώνυμες καταγγελίες για κακοδιαχείριση στα κληροδοτήματα, αλλά και σε χορηγίες εφοπλιστών.
Οι έρευνες διήρκεσαν πολλές μέρες προκειμένου να εξακριβωθεί το κατά πόσο οι καταγγελίες αυτές ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα ή όχι, ωστόσο ποτέ δεν έγινε γνωστό το αποτέλεσμα των ελέγχων αυτών.
Την περίοδο εκείνη, κυβερνητικές πηγές υποστήριζαν πως ο έλεγχος του ΣΔΟΕ δεν είχε καμιά σχέση με οποιασδήποτε μορφής πίεση προς την πλευρά των ναυτεργατών αναφορικά με τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους, ωστόσο απέδωσε και οι κινητοποιήσεις σύντομα σταμάτησαν.
Κραυγή αγωνίας από τα νησιά - Τελειωτικό χτύπημα στον τουρισμό
Σοβαρά προβλήματα όχι μόνο στη διακίνηση προϊόντων πρώτης ανάγκης και στον εφοδιασμό των νησιών αλλά και στην τουριστική κίνηση εν όψει Πάσχα αναμένεται να προκαλέσει η 48ωρη απεργία .
Κραυγή αγωνίας υψώνουν δήμαρχοι και περιφερειάρχες της νησιωτικής Ελλάδας, επιμελητήρια και άλλοι φορείς, ζητώντας να βρεθεί άμεσα λύση και να ανακληθεί η κινητοποίηση, η οποία θα επιφέρει -όπως λένε- ισχυρό πλήγμα σε μια χρονιά ήδη προβληματική τουριστικά.
«Εχουν κάθε δικαίωμα να απεργήσουν οι ναυτεργάτες, ωστόσο με αυτή την απεργία δημιουργούν πάρα πολλά προβλήματα στις ήδη πεσμένες πασχαλινές κρατήσεις» υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων στα ελληνικά νησιά, αντιδρώντας στη 48ωρη απεργία που εξήγγειλε η ΠΝΟ.
Ακόμη και οι πλέον δημοφιλείς προορισμοί τις ημέρες του Πάσχα, όπως είναι τα Επτάνησα, όλα δείχνουν ότι θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα, καθώς η απεργία θα αποτρέψει πολλούς ταξιδιώτες να επισκεφθούν τους προορισμούς αυτούς.
Η απεργία θα προκαλέσει «έμφραγμα» στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με ό,τι αυτό συνεπάγεται, καθώς από τη στιγμή που τα πλοία παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια τη Μ. Τρίτη και τη Μ. Τετάρτη, όσοι έχουν κλείσει εισιτήρια ή απλώς προγραμματίζουν να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί για το Πάσχα θα πρέπει να απορροφηθούν τη Μ. Πέμπτη και τη Μ. Παρασκευή με τα κανονικά δρομολόγια.
Μόνο που η πληρότητα στα πλοία τις δύο αυτές ημέρες αγγίζει το 80%, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα υποστηρίζουν στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Πηγή: newsit.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου