Την εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές έστρεφαν το βλέμμα τους στην κατηγορία των SUV και δη εκείνων που με την ταπεινότητα των προδιαγραφών τους αποκτούσαν πρόσβαση σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό, η Honda αποφάσιζε να τερματίσει την πορεία του HR-V.Χρειάστηκαν να περάσουν δέκα ολόκληρα χρόνια ώστε οι… δαιμόνιοι Ιάπωνες να αναγνωρίσουν το λάθος τους και να επιστρέψουν σε μια κατηγορία τον θεμέλιο λίθο της οποίας τοποθέτησαν οι ίδιοι.Η δεύτερη γενιά του HR-V έρχεται να αξιοποιήσει την πλατφόρμα του νέου Jazz, επεκτείνοντας χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος (4,29 μέτρα), την επίσης αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17 εκατοστά) και τους ισχυρότερους κινητήρες τις ικανότητες ενός αυτοκινήτου πόλης.
Ο σχεδιασμός του δεν απέχει από τη λογική των υπολοίπων προτάσεων του Ιάπωνα κατασκευαστή, επενδύοντας στη διαφορετικότητα. Το μπροστινό τμήμα είναι αυτό που αναλαμβάνει να δηλώσει την ταυτότητα-καταγωγή του αυτοκινήτου, με το πίσω τμήμα να υιοθετεί τις ρευστές γραμμές ενός coupe.
Το απλοποιημένο -σε σχέση με το Civic- εσωτερικό επιτρέπει στον οδηγό να βρει πολύ εύκολα και πολύ σύντομα τα πατήματά του. Το γεγονός ότι κάθεσαι ψηλότερα χαρίζει καλύτερη ορατότητα και ενδεχομένως την αίσθηση της ασφάλειας που λείπει από ένα supermini, με την ποιότητα παρόλα αυτά να μην απέχει σημαντικά από τα στάνταρ της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
Στον αντίποδα, από την «βασική» έκδοση το νέο HR-V προσφέρει περισσότερα από όσα ενδεχομένως θα μπορούσες να ζητήσεις από ένα συμπαγών διαστάσεων SUV, γεγονός που δικαιολογεί -εν μέρει- την τιμή του αυτοκινήτου.
Αναζητώντας κανείς την πιο προσιτή επιλογή στην γκάμα του ιαπωνικού τετράτροχου είναι επί της ουσίας αναγκασμένος να αρκεστεί στους 130 ίππους και τα 155 Nm ροπής ενός νέου, ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων.
Αν και τα νούμερα των επιταχύνσεων από στάση δεν διαφέρουν σημαντικά από εκείνα της πετρελαιοκίνητης έκδοσης και παρά την υπερβολικά «σφικτή» κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, είναι κάτι περισσότερο από προφανές ότι ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού είναι μάλλον… λίγος για να υποστηρίξει την παρουσία του HR-V εκτός πόλης.
Η εικόνα είναι πολύ διαφορετική από την στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι της πετρελαιοκίνητης έκδοσης. Ο γνώριμος από την παρουσία του στα Civic και CR-V i-DTEC κινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής κινώντας με χαρακτηριστική ευκολία τα 1.324 κιλά του HR-V.
Ανεξαρτήτως έκδοσης-κινητήρα, μόνο θετικές μπορεί να είναι οι εντυπώσεις από το συμπεριφορά του ιαπωνικού SUV στην άσφαλτο. Το καλοζυγισμένο πλαίσιο θα ικανοποιήσει εκείνον που στην άνεση και στην ασφάλεια αλλά και εκείνον που δεν είναι διατεθειμένος να θυσιάσει στο όνομα της μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος τη δυνατότητα να κινείται με έναν σαφώς πιο γρήγορο και απολαυστικό ρυθμό.
Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το σωστό βάρος, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου αποτελεί υπόδειγμα ακρίβειας, ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα -με πρώτο και καλύτερο το Agile Handling Assist- επεκτείνουν τα… φυσικά όρια του αυτοκινήτου, χαρίζοντας στον οδηγό το δικαίωμα της υπερβολής.
Το νέο Honda HR-V με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,294/ 2,019 / 1,605
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,610
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.395 (1.5 i-VTEC), 1.597 (1.6 i-DTEC)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 130/6.600 (1.5 i-VTEC), 120/4.000 (2.0 TSI quattro S tronic), 150/3.250 (2.0 TDI), 190/3.800 (2.0 TDI)
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 155/4.600 (1.5 i-VTEC), 300/2.000 (1.6 i-DTEC
Βάρος (κιλά): Aπό 1.241
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 5,5 (1.5 i-VTEC), 4,0 (1.6 i-DTEC)
Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 130 (1.5 i-VTEC), 104 (1.6 i-DTEC)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 10,2 (1.5 i-VTEC), 10,1 (1.6 i-DTEC)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 192 (1.5 i-VTEC), 192 (1.6 i-DTEC)
Τιμή (ευρώ): 21.160 (1.5 i-VTEC), 25.670 (1.6 i-DTEC) – τιμές με όφελος απόσυρσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου