Από την πόλη της Νέας Υόρκης, το «Μεγάλο Μήλο», ξεκινά η πορεία της πολυαναμενόμενης plug-in υβριδικής εκδοχής του νέου Toyota Prius. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που το δημοφιλέστερο υβριδικό του πλανήτη αποκτά τη δυνατότητα να καλύπτει αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς ήδη από το 2012 το Prius διέθετε στην γκάμα του μια ανάλογη έκδοση.Συγκρίνοντας το χθες με το σήμερα του plug-in υβριδικού Prius, πέρα από την οφθαλμοφανή αλλαγή στις σχεδιαστικές συνήθειες της ιαπωνικής φίρμας, ενδεικτική της εξέλιξης που «κουβαλά» η δεύτερη κατά σειρά γενιά του αυτοκινήτου είναι και η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεών της.
Το Prius Plug-in Hybrid έχει βασιστεί πάνω στη νέα πλατφόρμα που έχει εξελιχθεί από την ίδια την Toyota με σκοπό να «φιλοξενήσει» κάθε νέα της πρόταση.
Η ενίσχυση της ακαμψίας και μάλιστα κατά 60%, η αναδιάταξη των αναρτήσεων και ο περιορισμός του κέντρου βάρους υπόσχονται τη δημιουργία ενός ικανότερου τετράτροχου που δεν θα είναι αναγκασμένο πλέον να κρύβεται πίσω από τις ουκ ολίγες ιδιαιτερότητες των προδιαγραφών του.
Μάλιστα, στην περίπτωση της plug-in υβριδικής έκδοσης, η Toyota δεν αρκέστηκε στην εκτενέστερη χρήση χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής και αλουμινίου ώστε να περιορίσει το συνολικό βάρος, επιστρατεύοντας συνθετικά υλικά και συγκεκριμένα πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα για την κατασκευή της ξεχωριστής, και ως προς τον σχεδιασμό της, πέμπτης πόρτας.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει το plug-in υβριδικό Prius μοναδικό, είναι οι ηλιακοί συλλέκτες που συναντά κανείς στην οροφή του, οι οποίοι συνοδεύονται από μια ξεχωριστή μονάδα αποθήκευσης-μπαταριών.
Στο εσωτερικό, πέρα από την κάθετης διάταξης οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της έκδοσης είναι το σύστημα κλιματισμού, με τον νέο-χαμηλότερης κατανάλωσης ηλεκτρικό συμπιεστή και το προηγμένο λογισμικό που προσαρμόζει την απόδοσή του ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών.
Τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού υποστηρίζει και μια αντλία θερμότητας η οποία καταναλώνει βενζίνη, ψύχοντας ή θερμαίνοντας τον τετραθέσιο εσωτερικό όταν ο θερμικός κινητήρας του υβριδικού συνόλου βρίσκεται εκτός λειτουργίας και για την κίνηση του αυτοκινήτου αξιοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια που βρίσκεται αποθηκευμένη στις μπαταρίες-ιόντων λιθίου.
Οι τελευταίες διαθέτουν χωρητικότητα 8.8 kWh και εξασφαλίζουν αυτονομία που σύμφωνα με τους Ιάπωνες ξεπερνά ακόμα και τα 50 χιλιόμετρα. Παρά την αύξηση της χωρητικότητας των συσσωρευτών και της αυτονομίας, πάντως, η διάρκεια της φόρτισης έχει περιοριστεί καθώς δεν ξεπερνά πλέον τις 2,3 ώρες.
Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι το Prius Plug-in Hybrid μπορεί να αναπτύξει την ταχύτητα των 135 χλμ./ώρα πριν απαιτηθεί η συμμετοχή του κινητήρα βενζίνης των 1,8 λίτρων.
Στο έργο του ατμοσφαιρικού συνόλου, που όπως σωστά ενδεχομένως μαντέψατε, προέρχεται από από το «συμβατικό» Prius δεν συμβάλλει αποκλειστικά ο επίσης γνώριμος ηλεκτροκινητήρας αλλά και η γεννήτρια.
Με μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 33 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρα, η δεύτερη γενιά του Prius Plug-in Hybrid διεκδικεί τον τίτλο της αποδοτικότερης της ευρύτερης κατηγορίας των plug-in υβριδικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου