Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

Η Λία Λάππα "ανακρίνει" τον Μίλτο Γήτα λίγες ώρες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές

Γειά σας...
'Εχουμε χρόνια να τα πούμε... η Αθήνα μερικές φορές είναι πολύ κοντά και άλλες πάλι τόσο μακριά που χάνεσαι για χρόνια... Σχεδόν πριν τρία χρόνια ο “ανήσυχος” Μίλτος Γήτας ήθελε να μάθει για το μεγαλύτερο  επικείμενο γεγονός στη ζωή μου, έτσι λοιπόν μιλήσαμε λίγο πριν “έρθει” στον κόσμο η  μικρή μου… 3 χρόνια μετά, θέλησα εγώ να μιλήσω μαζί του δημόσια γιατί βρίσκεται σε ένα σημείο που είναι έτοιμος να ανοίξει μια μεγάλη πόρτα... Είναι η πόρτα της  τοπικής κοινωνίας με τα προβλήματα και τις χαρές της… Εντελώς φιλικά λοιπόν, θα συζητήσω μαζί του για να μάθω μαζί σας, τί ακριβώς θέλει και κατεβαίνει  στις δημοτικές εκλογές…

Καταρχήν πώς την πήρες την απόφαση, τώρα που σχεδόν όλοι “κατεβαίνουν” στις εκλογές;
Οι νέοι άνθρωποι σε αυτόν το πανέμορφο τόπο, την πόλη των Ιωαννίνων πρέπει να πάρουν τις τύχες και τη ζωή στα χέρια τους. Με θάρρος και χωρίς ανασφάλειες να σταθούν δίπλα στους μεγαλύτερους ηλικιακά αλλά και πιο έμπειρους αυτοδιοικητικά και να θέσουν τις νέες ιδέες προς διαβούλευση. Έτσι λοιπόν κι εγώ αποφάσισα να μην είμαι απλά ένας ενεργός πολίτης αλλά ένας πολίτης που θα θέσω τις απόψεις και τις ιδέες μου στους συμπολίτες μου, θα τους κοιτάξω στα μάτια και θα προσπαθήσω η φωνή μου να ακουστεί όσο πιο δυνατά γίνεται στα επόμενα δημοτικά συμβούλια. Επίσης σοβαρός λόγος να είμαι υποψήφιος είναι κι ο υποψήφιος Δήμαρχος Νίκος Γκόντας, ένας άνθρωπος που εμπιστεύομαι απόλυτα και που έχει δείξει με πράξεις και έργα ότι «πονάει» αυτή την πόλη και σέβεται τον κάθε πολίτη ξεχωριστά.
Γιατί πιστεύεις ότι θα χρειαστεί εσένα ,ειδικά ο τόπος των Ιωαννίνων;
Δεν πιστεύω πως ο κάθε δήμος χρειάζεται και στηρίζεται μόνο σε έναν δημοτικό ή τοπικό σύμβουλο αλλά σε ένα ικανό σύνολο ικανών ανθρώπων με όραμα, διάθεση και  αγάπη για τον τόπο τους και τους συμπολίτες του. Έτσι λοιπόν κι εγώ με τις δυνάμεις και τις γνώσεις μου θα προσπαθήσω να φανώ χρήσιμος από οποιονδήποτε ρόλο μου δοθεί από την επόμενη μέρα των εκλογών από τον επικεφαλής της παράταξης μας.
Είσαι πολύ νέος για να ‘’τρέχεις’’.. ειδικά με τόσες επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις… πώς θα τα καταφέρεις;
Ακριβώς επειδή είμαι πολύ νέος επιβάλλεται να «τρέχω» και μάλιστα σε πολλά επίπεδα. Για μένα η χαρά της ζωής είναι να έχω πράγματα να κάνω και να ανταποκρίνομαι στις προκλήσεις της ζωής.
Ο Νίκος Γκόντας έχει δείξει την πολιτική του εδώ και αρκετά χρόνια… ο λόγος που τον επέλεξες για να συμμετάσχεις στον συνδυασμό του;
Η σχέση μου με την «Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία»  δεν είναι σημερινή αλλά μετρά αρκετά χρόνια. Τα προηγούμενα ως απλός ψηφοφόρος  και υποστηρικτής της και σήμερα ως υποψήφιος Τοπικός Σύμβουλος Ιωαννίνων. Ο Νίκος Γκόντας είναι ο άνθρωπος που άλλαξε ριζικά την εικόνα των Ιωαννίνων και τα έκανε χρυσό τουριστικό προορισμό. Είναι ο άνθρωπος της αυτοδιοίκησης και των μεγάλων έργων. Είναι κοντά στα νέα παιδιά της πόλης και αφουγκράζεται τις αγωνίες τους. Κατά τη γνώμη μου είναι ο μοναδικός που έχει σχέδιο και μπορεί με τους ανθρώπους της παράταξης μας να το εφαρμόσει από την επόμενη μέρα. Αυτοί οι λόγοι λοιπόν είναι μόνο μερικοί από όσους άλλους με έκαναν να είμαι υποψήφιος με την «Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία»  και υποψήφιο Δήμαρχο τον Νίκο Γκόντα.
θα ήθελα με το ‘’χέρι στην καρδιά’’ να σου πω ότι εκτός από τα μεγάλα κομμάτια της Εγνατίας και της Πάθε που δόθηκαν στην κυκλοφορία δεν έχω δει αλλαγές στα Ιωάννινα όταν έρχομαι… πέρα από το δημοτικό πάρκινγκ, α! να μη ξεχάσω και κάποια πεζοδρόμηση στην παλιά αγορά ...που δεν ξέρω κατά πόσο βοήθησε τα μαγαζιά της περιοχής...
Μάλλον έχεις πολύ καιρό να έρθεις στην αγαπημένη μας πόλη. Η πόλη άλλαξε αλλά η αλήθεια είναι πως τα τελευταία 3 χρόνια η πόλη εγκαταλείφτηκε, γέμισε λακκούβες, σκουπίδια και έμεινε πίσω σε όλα τα μεγάλα έργα που έπρεπε να είχαν γίνει. Εξάλλου η αρχή είχε γίνει με τα 8 χρόνια δημαρχίας του Νίκου Γκόντα όπου έγιναν περίπου 450 μεγάλα έργα στο Δήμο μας όπως δρόμοι, ποδηλατόδρομοι, parking, πεζοδρομήσεις και πολλά άλλα. Όμως η σημερινή δημοτική αρχή δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τις προκλήσεις της εποχής και να φανεί αντάξια της εμπιστοσύνης του κόσμου.
Με ποιον τομέα θα ασχοληθείς;
Επειδή είμαι άνθρωπος που είμαι κοντά στις τέχνες λόγω των ιδιοτήτων μου ως ποιητής και συγγραφέας  θα ήθελα να ασχοληθώ με τα πολιτιστικά του δήμου μας. Έχω ως όνειρο αυτή η πόλη με τη βοήθεια της επόμενης δημοτικής αρχής να αναδείξει τους Γιαννιώτες καλλιτέχνες μέσα από εκθέσεις, φεστιβάλ, εκδηλώσεις και εκδόσεις. Η πόλη των τεχνών και των γραμμάτων πρέπει επιτέλους να αναδείξει τους καλλιτέχνες της επόμενης γενιάς και να δώσει κίνητρα και σε άλλους συμπολίτες μας να αναπτύξουν τα ταλέντα τους. Ο Γιαννιώτης καλλιτέχνης πρέπει να βρίσκει ανοιχτές τις πόρτες του Πνευματικού Κέντρου, του Τοπικού αλλά και Δημοτικού Συμβουλίου ώστε να μπορεί ελεύθερα να εκφράσει τα θέλω του, τις ιδέες του και την τέχνη του.
Έχετε στο πρόγραμμά σας κάτι που να συνδέει τους τουρίστες που έρχονται στα Ιωάννινα με τα μουσεία, την ασημουργική τέχνη και τη γαστρονομία;  γιατί μόνο τότε μπορούμε να μιλάμε για τουριστική αξιοποίηση των Ιωαννίνων...
Με κεντρικό άξονα την ανάπτυξη της λίμνης Παμβώτιδας και του νησιού και στόχο την ανάδειξή τους σε τουριστικό προϊόν Παγκόσμιας εμβέλειας, η πόλη θα πρέπει να συνεχίσει ένα έργο που την είχε φέρει να φιγουράρει στους 5 καλύτερους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα. Η πόλη μας έχει πολύ περισσότερα χαρακτηριστικά από όσα θα χρειαζόταν για να αναδειχθεί κορυφαίος τουριστικός προορισμός και μάλιστα 12 μήνες το χρόνο. Πολιτιστικές διαδρομές μέσα στην πόλη, ανάδειξη των πολιτιστικών μας μνημείων, εκθέσεις τοπικών προϊόντων και στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες είναι κάποια από τα όσα βάζουμε ως προτεραιότητα για την τουριστική αξιοποίηση των Ιωαννίνων.
Να μείνουμε για λίγο στη λίμνη… μου λείπει τόσο στην Αθήνα ενώ στα Ιωάννινα ένοιωθα ότι με έπνιγε… κι όμως θα μπορούσε τόσο να αξιοποιηθεί, να αγαπηθεί και τελικά να προσφέρει θέσεις εργασίας που είναι και το φλέγον θέμα της Ηπείρου…
Η λίμνη Παμβώτιδα αποτελεί για την παράταξή μας την κορυφαία στρατηγική επιλογή για την ανάπτυξη της πόλης και για την ευημερία των κατοίκων της. Μέχρι σήμερα θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι ίσως υπήρχε η «δικαιολογία» ότι κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με ένα ενιαίο σχέδιο λόγω της ύπαρξης πολλών Δήμων περιμετρικά της λίμνης. Σήμερα κάτι τέτοιο δεν υπάρχει. Στόχος μας η λίμνη και κυρίως το νησί να αποτελέσουν εκτός από την καρδιά της πόλης, την καρδιά της οικονομικής της ζωής και ανάπτυξης. Ο σεβασμός στο περιβάλλον δεν μπορεί να είναι ανασταλτικός παράγοντας στην ανάπτυξη, αλλά κίνητρο για την ανάπτυξη , απέναντι στην υποβάθμιση. Με κινητήριο μοχλό τη λίμνη, αλλάζουμε το μέλλον της πόλης μας.
θα μου δώσεις το λόγο σου αν εκλεγείς ότι θα λογοδοτείς συχνά για αυτά που πρέπει να δώσεις στον κόσμο της περιοχής σου;
Φυσικά και μπορώ να σου δώσω το λόγο μου και να τον δώσω και στους συμπολίτες μου πως θα είμαι δίπλα στα προβλήματα και στην καθημερινότητα τους. Έτσι κι αλλιώς ως ενεργός πολίτης το έκανα εδώ και καιρό. Αφουγκράζομαι την κοινωνία και πίστεψε με θα συνεχίσω να το κάνω κι αν εκλεγώ.
Σου εύχομαι καλή επιτυχία και η επόμενη  συνέντευξη σου υπόσχομαι θα είναι πάλι σε κομβικό σημείο στη ζωή σου...

Να σαι καλά, σε ευχαριστώ για τις όμορφες ερωτήσεις που μου έθεσες αλλά κυρίως σε ευχαριστώ που δεν ξεχνάς ανθρώπους. Οι ερωτήσεις σου ήταν μα ευκαιρία να ξεδιπλώσω αναλυτικά τις σκέψεις μου λίγες ώρες πριν τις εκλογές για την αυτοδιοίκηση. 

Συνέντευξη: Λία Λάππα








φωτο: Ανδρέας Σταυρόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: