Ελπίδες
ότι θα παραδοθεί κάποια στιγμή στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα
της Εγνατίας Οδού αφήνει η έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και
Κλιματικής Αλλαγής των περιβαλλοντικών όρων για την αντιμετώπιση των
γεωτεχνικών προβλημάτων στην γέφυρα Περιστερίου στον ποταμό
Μετσοβίτικο.Πρόκειται για το τμήμα μήκους 250 μέτρων, το οποίο παραμένει
κλειστό λόγω γεωλογικών ασταθειών και μετά από ένα μεγάλο διάστημα
αδράνειας, κρίθηκε ότι είναι αναγκαία η δημοπράτηση μιας νέας
εργολαβίας.Το έργο θα γίνει με τον εγκιβωτισμό τμήματος του ποταμού
με επίχωση εκατέρωθεν σε ύψος 8-10 μέτρα που θα λειτουργήσει ως αντίβαρο
των κατολισθητικών φαινομένων που σημειώνονται εκατέρωθεν του
ποταμού.Επίσης θα γίνει διευθέτηση του ποταμού πριν και μετά το παραπάνω
σε μήκος 140 και 40 μέτρων αντίστοιχα σε ανοιχτές διατομές που
εξασφαλίζουν την ομαλή ροή του ποταμού και την οριστική λύση στο μεγάλο
πρόβλημα που υφίσταται σήμερα. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε
περίπου 11 εκ. ευρώ.
Ένα έργο με ιστορία
Οι
εργασίες στη γέφυρα T9-T11 της Εγνατίας Οδού στην περιοχή Περιστερίου,
ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 2006 στο πλαίσιο της εργολαβίας «Εγνατία
Οδός: Κατασκευή τμήματος από έξοδο σήραγγας Τ8 έως Α/Κ Περιστερίου». Οι
κατασκευαστικές εργασίες διήρκεσαν σχεδόν 4 χρόνια. Ο συμβατικός χρόνος
περαίωσης των εργασιών είχε αρχικά προσδιορισθεί σε 28 μήνες, μέχρι
30-10- 2008, αλλά στη διάρκεια κατασκευής του έργου σημειώθηκαν
σημαντικές καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα να δοθούν τρεις διαδοχικές
παρατάσεις προθεσμιών.Η πρώτη δόθηκε μέχρι τις 31-12-2008, η δεύτερη
μέχρι τις 31-12-2009 και η τρίτη μέχρι τις 31-3-2010. Οι καθυστερήσεις
oφείλονταν, κατά κύριο λόγο, στην εμφάνιση δυσμενών γεωλογικών
φαινομένων και γεωτεχνικών προβλημάτων. Τελικά οι εργασίες κατασκευής
της γέφυρας T9 - T11 και της επιδομής της (εργασίες συναρμογής,
ασφαλτοτάπητες κυκλοφορίας, οδοφωτισμός), ολοκληρώθηκαν στις 31 Μαΐου
2010.Ωστόσο, παρά τις σημαντικές γεωτεχνικές επεμβάσεις και τα μέτρα
σταθεροποιητικού χαρακτήρα που εκτελέστηκαν από τον Σεπτέμβριο του 2006
έως τον Σεπτέμβριο του 2009, οι μετακινήσεις δεν σταμάτησαν. Η ευρύτερη
περιοχή εξακολουθούσε και κατά τη διάρκεια του 2010 να παρουσιάζει
γεωτεχνικά προβλήματα (μετακινήσεις, βραδεία ολίσθηση του εδάφους) τα
οποία επί σειρά ετών δεν είχαν αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά.Για το
συγκεκριμένο θέμα εκπονήθηκαν 17 γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες και
τρεις μελέτες έργων αποστράγγισης με συνολικό κόστος των έργων αυτών
ήταν 22,5 εκ. ευρώ. Ωστόσο, μετρήσεις στην περιοχή ανατολικά της γέφυρας
κατά τη διάρκεια του έτους 2010, κατέγραψαν μετακινήσεις στο κυρίως
επίχωμα της οδού που κατασκευάσθηκε κατά την περίοδο Ιούλιος
2008-Νοέμβριος 2008 και κατέδειξαν ότι τα μέτρα τα οποία είχαν ληφθεί
δεν ήσαν επαρκή.Επιτακτική, συνεπώς, πρόβαλλε, και μετά την ολοκλήρωση
των κυρίως εργασιών κατασκευής, η ανάγκη λήψης πρόσθετων μέτρων, για
πλήρη σταθεροποίηση του επιχώματος και της οδού. Αξίζει να σημειωθεί ότι
μετά την εφαρμογή των προσωρινών μέτρων, καταγράφεται σημαντική μείωση
των μετακινήσεων στην περιοχή του επιχώματος, ανατολικά της γέφυρας.
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου