Τα ονόματα των δύο νεκρών Ελλήνων πιλότων, οι οποίοι επέβαιναν στο μοιραίο F-16D Block.50 της 341 Μοίρας, που κατέπεσε και συνετρίβη στην αεροπορική βάση Los Llanos, στο Albacete της Ισπανίας. ανακοίνωσε πριν από λίγη ώρα το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Με απόφαση του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου και έγκριση από τον απερχόμενο Υπουργό Εθνικής Αμύνης Νίκο Δένδια ισχύει ήδη τριήμερο πένθος σε όλες τις Ένοπλες Δυνάμεις για τον θάνατο εν ώρα καθήκοντος των δύο Ελλήνων πιλότων.
Πρόκειται για τον Σμηναγό (Ι) Παναγιώτη Λάσκαρη, 35 ετών, έγγαμο με ένα γιο, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.459, εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16 και τον Σμηναγό (Ι) Αθανάσιο Ζάγκα, 31 ετών, έγγαμο με ένα γιο και μία κόρη, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.128, εκ των οποίων οι 524 ώρες σε αεροσκάφη F-16. Επομένως αμφότεροι οι πιλότοι μας ήταν εξαιρετικά έμπειροι και ικανοί, καθώς άλλωστε δεν επρόκειτο να συμμετέχουν στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2015 του Tactical Leadership Programme (TLP) του ΝΑΤΟ, όπου παραδοσιακώς οι Έλληνες πιλότοι διακρίνονται όλως ιδιαιτέρως και πάρα πολύ συχνά πρωτεύουν.
Με απόφαση του Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτεράρχου (Ι) Ευάγγελου Τουρνά αποφασίστηκε η καθήλωση όλων των μαχητικών αεροσκαφών F-16C/D Block.50, που επιχειρούν με τις 341 και 347 Μοίρες της 111 Πτέρυγος Μάχης της Νέας Αγχιάλου, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ένας πρώτος έλεγχος σε κινητήρα και σύστημα ελέγχου πτήσεως του κάθε αεροσκάφους. Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου αυτού, αποφασίστηκε όπως επιστρέψει στη βάση της ολόκληρη η ελληνική αποστολή, διακόπτοντας έτσι την παρουσία της στην προαναφερθείσα μείζονα εκπαιδευτική δραστηριότητα του ΝΑΤΟ.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται πολύ σοβαρά και από πλευράς ΝΑΤΟ, όπως διακοπή το σύνολο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας και οι υπόλοιπες εννέα αποστολές, εκτός της ελληνικής, να επιστρέψουν και αυτές στις χώρες τους.
Ήδη από χθες, στην αεροπορική βάση Los Llanos, βρίσκεται ομάδα εμπειρογνωμόνων με επικεφαλής τον Αρχηγό της Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Βαΐτση, με αεροσκάφος EMBRAER EMB-135 της 352 ΜΜΥΠ της ΠΑ. Αργότερα χθες το βράδυ, λόγω της υπάρξεως τοξικών – σύνθετων υλικών στο ελληνικό αεροσκάφος (υδραζίνη), η περιοχή του ατυχήματος έχει αποκλειστεί από τις ισπανικές αρχές και εξειδικευμένο κλιμάκιο της Πολεμικής Αεροπορίας μετέβη με αεροσκάφος C-130H , της 356 ΜΤΜ, προκειμένου να συνδράμει στην πρόσβαση των επίγειων δυνάμεων στην εν λόγω περιοχή.
Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ’ αριθμ. 93-1084, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 1997 και είχε συμπληρώσει περίπου 4.056 ώρες πτήσεως. Η επιτροπή διερευνήσεως του δυστυχήματος, συμφώνως με πηγές του ΓΕΑ, θα είναι η Ελληνική, που ήδη βρίσκεται στην Ισπανία από χθες το βράδυ και στην οποία βεβαίως δεν συμμετέχει ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, με την προσθήκη Ισπανών και Γάλλων και Ιταλών, οι οποίοι έχουν νεκρούς και τραυματίες από το μείζον αυτό αεροπορικό συμβάν. Θυμίζουμε ότι ως τώρα οι νεκροί είναι 10 (οκτώ Γάλλοι και δύο Έλληνες) και στους 19 έχουν ανέλθει οι τραυματίες στο έδαφος, από τους οποίους οι εννέα είναι Ιταλοί. Όλοι οι άλλοι (39) Έλληνες, εκτός των δύο πιλότων, είναι καλά στην υγεία τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου