Θέμα ημερών φαίνεται ότι είναι πλέον η λειτουργία τεσσάρων νέων
σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, αφού η σχετική απόφαση υπογράφηκε από
τον Υπουργό Υποδομών Γ. Μαγκριώτη και προωθήθηκε στο γραφείο του Ευ.
Βενιζέλου. Μάλιστα ο ένας από τους σταθμούς βρίσκεται στην Τύρια
Δωδώνης, στα όρια Θεσπρωτίας - Ιωαννίνων, ενώ οι άλλοι τρεις στο
Μαλακάσι, μεταξύ Μετσόβου - Γρεβενών, στην περιοχή της Βόλβης και στον
Ίασμο μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής. Παράλληλα μέχρι το τέλος του έτους
αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ακόμη ένας σταθμός στο Παγγαίο. Οι τιμές για Ι.Χ. αρχικά θα είναι 2 ευρώ και σε ένα εξάμηνο θα αυξηθούν στα 2,50 ευρώ.Και
όλα αυτά προσωρινά, μέχρι να τεθεί σε λειτουργία το ηλεκτρονικό δίκτυο
(υπολογίζεται έως το 2013), που θα χρεώνει με βάση τα χιλιόμετρα που
διανύει το κάθε όχημα.Τα αναμενόμενα έσοδα για τον πρώτο χρόνο θα
είναι της τάξης των 120 εκ. ευρώ, με προοπτική μετά το 2015 να
ξεπεράσουν τα 150 εκ. ευρώ.
ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ…
Σύμφωνα με τα όσα
δήλωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, με τη
λειτουργία των διοδίων θα συντηρηθεί η Εγνατία Οδός, που ετησίως
κοστίζει 70 εκατ. ευρώ και θα αποπληρωθεί παράλληλα και το δάνειο ύψους 1
δις ευρώ που είχε συνάψει η Ν.Δ. από ιδιωτικές τράπεζες (Πειραιώς,
Αγροτική, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο) με υποθήκη τα διόδια.
Μέχρι σήμερα στα 670 χιλιόμετρα του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, αν και προβλεπόταν η δημιουργία 13 σταθμών, ΙΧ και μεγάλα φορτηγά περνούσαν χωρίς να πληρώνουν, με αποτέλεσμα τμήματα του δρόμου που παραδόθηκαν από τις αρχές του 2000 να έχουν υποστεί μεγάλες φθορές και να μην υπάρχουν πόροι για αποκατάστασή τους.
Πηγή: "Πρωινός Λόγος" της Ηπείρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου