Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Τέσσερις πρώην δήμαρχοι για τη χάραξη της Ιόνιας

Την ριζική τους αντίθεση με την χάραξη που ακολουθεί η Ιόνια Οδός στο ορεινό της τμήμα, αυτό δηλαδή που διέρχεται από το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων και το Δήμο Ζίτσας, καταθέτουν τέσσερις πρώην δήμαρχοι και συγκεκριμένα οι κύριοι Μιχάλης Κατσάνος, Γιώργος Παργανάς, Νίκος Σιαπατόρης και Σάκης Βλέτσας. Την επιστολή την έχουν αποστείλει στον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη, ενώ την έχουν κοινοποιήσει τόσο στους βουλευτές του Νομού Ιωαννίνων όσο και σε άλλους φορείς.Παράλληλα την κατέθεσαν στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ζίτσας, όπου όμως το θέμα δεν συζητήθηκαν αλλά παραπέμφθηκε στην επόμενη.

 Ο Δήμος Ζίτσας, με ομόφωνη απόφασή του και υιοθετώντας τις προτάσεις των πρώην δήμων που τον απαρτίζουν, ζητούσε την μετατόπιση της χάραξης της Ιόνιας Οδού, στην περιοχή του. Η πρόταση όμως δεν υιοθετήθηκε και η χάραξη που γίνεται βρίσκει αντίθετους όσους συνυπογράφουν την επιστολή. 

Οι τέσσερις πρώην δήμαρχοι χαρακτηριστικά αναφέρουν:

Δυστυχώς η πρόσφατη επίσημη δημοσίευση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης από Κοσμηρά μέχρι Καλπάκι (με καταληκτική ημερομηνία την 15/3/2013 για την οριστική κήρυξη της απαλλοτρίωσης) δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, απογοήτευση και αγανάκτηση σε φορείς και πολίτες.
Όλοι προσδοκούσαμε ότι με την υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου πνοής και ανάπτυξης, θα επιτυγχάνονταν τόσο η άρση της γεωγραφικής και αναπτυξιακής απομόνωσης της ενδοχώρας του Δήμου μας, όσο και η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων του Δήμου μας. Ακόμη ότι δεν θα καταστρέφονταν στο συγκεκριμένο τμήμα  το αρδευτικό έργο ύψους 50.000.000 € που εκτελείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης σε γη υψηλής παραγωγικότητας, ενώ θα αποφεύγονταν το τμήμα του κάμπου όπου μόνιμα το χειμώνα επικρατεί ομίχλη που δυσχεραίνει σοβαρά τη διέλευση των οχημάτων.
Η χώρα στη δύσκολη αυτή συγκυρία θα εξοικονομήσει πολύτιμους πόρους με την υιοθέτηση της προτεινόμενης από το Δήμο Ζίτσας "ορεινής χάραξης", ενώ αντίθετα η υιοθετηθείσα από το Υπουργείο χάραξη, διέρχεται από ιδιοκτησίες με πολύ μεγαλύτερη απαλλοτριωτέα αξία και σε μεγάλο κομμάτι της από προβληματικά εδάφη που παλιότερα αποτελούσαν έλος.
Η "ορεινή χάραξη" είναι σαφώς οικονομικότερη αφού οι δαπάνες απαλλοτρίωσης είναι συντριπτικά μικρότερες και το έδαφος είναι απολύτως κατάλληλο για τη θεμελίωση της οδού αλλά και διασφαλίζονται τα αδρανή υλικά κατασκευής της. Επίσης δεν διχοτομείται το αστικό περιβάλλον του Δήμου μας.
Κύριε υπουργέ,
Διερμηνεύοντας τις ομόθυμες προσδοκίες του συνόλου των φορέων αλλά και των συνδημοτών μας, θεωρούμε ότι επιβάλλεται, όσο ποτέ άλλοτε, η αλλαγή της χάραξης στο τμήμα της Ιόνιας Οδού, που διέρχεται από τα διοικητικά όρια του δήμου μας, ώστε το έργο να ολοκληρωθεί οικονομικότερα και συντομότερα.
Η αλλαγή της χάραξης που σας προτείνουμε, πληροί όλες εκείνες τις προϋποθέσεις, ώστε η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού να άρει την απομόνωση, που δημιουργεί το γεωγραφικό ανάγλυφο του δήμου μας και να δώσει αναπτυξιακή ανάσα σε περιοχές που μέχρι και σήμερα παραμένουν δύσκολα προσβάσιμες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: