Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι εργασίες βελτίωσης
της βασικής εισόδου των Ιωαννίνων και συγκεκριμένα του τμήματος της
Εθνικής Οδού προς Αθήνα, από τον κόμβο της Ανατολής μέχρι τον κόμβο της
Εγνατίας Οδού, στο ύψος της Πεδινής.Το συγκεκριμένο κομμάτι της Εθνικής
δέχεται σήμερα την μεγαλύτερη κυκλοφοριακή επιβάρυνση απ’ όλες τις
εισόδους – εξόδους της πόλης μας, καθώς, εκτός του ότι εξυπηρετεί τα
οχήματα που κινούνται από και προς Αθήνα, Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα,
συνδέει και την Περιφερειακή Ιωαννίνων με την Εγνατία Οδό. Έτσι, όταν
ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις αναβάθμισης του δρόμου, είναι σαφές ότι θα
δοθεί μία μεγάλη «ανάσα» στην κυκλοφορία κατά μήκος του, κάνοντας
ευκολότερη την ζωή των οδηγών, ασφαλέστερη την διέλευση και πιο
αποτελεσματικό το έργο της Τροχαίας. Παράλληλα θα μπει και μια τάξη στον
χώρο που καταλαμβάνει καθεμία από τις δεκάδες εταιρείες οι οποίες
λειτουργούν στις δύο πλευρές της Εθνικής.
ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ
Ένα μεγάλο εργοτάξιο έχει εγκατασταθεί εδώ και λίγες εβδομάδες στο τμήμα της Εθνικής από το Πανηπειρωτικό Στάδιο έως τον ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας Οδού, με συνολικό μήκος τριών περίπου χιλιομέτρων. Οι παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη αφορούν κατά βάση την διαπλάτυνση του στενού σήμερα αυτού δρόμου που καθόλου αντάξιος δεν είναι ούτε με την λειτουργία που επιτελεί, ούτε και τον αριθμό των οχημάτων που εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο προϋπολογισμός του έργου που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ανέρχεται σε 14,5 εκατ. Ευρώ και η μελέτη ανακατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος την οποία έχουν καταρτίσει η Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της πρώην Περιφέρειας Ηπείρου –νυν Αποκεντρωμένης Διοίκησης- μαζί με την «Εγνατία Οδό Α.Ε.», περιλαμβάνει, πλην της διαπλάτυνσης, την κατασκευή διαχωριστικής νησίδας, πεζοδρομίων, ποδηλατοδρόμου αλλά και ειδικής λωρίδας που θα εξασφαλίζει την ανετότερη πρόσβαση στις εμπορικές επιχειρήσεις ένθεν και ένθεν της Εθνικής Οδού, οι οποίες επίσης θα βγουν κερδισμένες απ’ αυτό.Κατά την ολοκλήρωση των εργασιών το συγκεκριμένο τμήμα, που σήμερα είναι ομολογουμένως πολύ στενό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κίνηση οχημάτων κατά μήκος του, θα έχει πλάτος 33 μέτρα και σε κάθε κατεύθυνση θα υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας! Παράλληλα, η μελέτη προβλέπει και την κατασκευής ενός κόμβου ακόμη στο ύψος του παλιού Τελωνείου των Ιωαννίνων, ο οποίος θα προστεθεί σ’ αυτούς του Πανηπειρωτικού Σταδίου και της Μπάφρας – Πεδινής.
ΣΕ ΕΝΑΜΙΣΗ ΧΡΟΝΟ…
Περίπου ενάμιση με δύο χρόνια θα απαιτηθούν ώσπου να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις κατά μήκος των τριών χιλιομέτρων από την Ανατολή ως τον κόμβο της Εγνατίας. Μέχρι τότε, οι οδηγοί που διέρχονται από το συγκεκριμένο αυτό τμήμα θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή, καθώς τα συνεργεία της εταιρείας «Κάστωρ» που ανέλαβε το έργο, έχουν περιορίσει την κυκλοφορία σε δύο στενές λωρίδες και για τις δύο κατευθύνσεις, τοποθετώντας φυσικά την κατάλληλη σήμανση.Όσον αφορά τον κόμβο της Εγνατίας, η παρούσα τουλάχιστον μελέτη δεν προβλέπει εργασίες ή αλλαγές σ’ αυτόν.
Πηγή: "ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου