Σοβαρές διαστάσεις για την ασφάλεια εκατοντάδων τουριστών σε ελληνικά
νησιά προσλαμβάνει το σκάνδαλο με τα πλαστά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας
που, όπως αποκαλύφθηκε, είχαν εκδοθεί από το Ρωσικό Νηογνώμονα προς
επιβατηγά - οχηματαγωγά σε διάφορες γραμμές της ακτοπλοΐας καθώς και
προς επιβατηγά - τουριστικά.
Η υπόθεση, που δημοσιοποιήθηκε την Κυριακή, ήρθε στο φως μετά από
ανώνυμες καταγγελίες που έγιναν στις υπηρεσίες του υπουργείου Προστασίας
του Πολίτη ενώ και το υπουργείο Ανάπτυξης στη συνέχεια δήλωσε ότι
διερευνά το θέμα, πράγμα που δείχνει για άλλη μία φορά πόσο η διάσπαση
του Λ.Σ. έχει αντίκτυπο στη λειτουργία σοβαρών τομέων όπως είναι η
ασφάλεια των πλοίων.
Όπως προέκυψε από την ενημέρωση που
πραγματοποίησε χθες ο γ.γ. του υπουργείου Ανάπτυξης Ναυτιλίας κ.
Λύτινας, υπολογίζεται ότι τελικά σε 43 πλοία ο βαθμός αξιοπλοΐας τους
βρίσκεται κυριολεκτικά "στον αέρα".Χθες ο προιστάμενος της Εισαγγελίας
Πρωτοδικών Πειραιά παρήγγειλε στην υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της
Ελληνικής Ακτοφυλακής τη συνέχιση της διενέργειας προκαταρκτικής
εξέτασης προκειμένου να διερευνηθεί προς κάθε κατεύθυνση και υπηρεσία αν
τελέστηκαν αδικήματα κακουργηματικής φύσης ( πλαστογραφία, δωροδοκία,
παράβαση καθήκοντος κ.ά.) σε αυτήν την υπόθεση.
Σε 57 πλοία
Συνολικά 57 πλοία έχει διαπιστωθεί από τις αρμόδιες αρχές ότι φέρουν την κλάση του Ρωσικού Νηογνώμονα. Από αυτά 16 ακινητοποιήθηκαν χθες το πρωί σε έξι λιμάνια της χώρας με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός επιβατών τους να αποκλειστεί είτε σε μικρά νησιά είτε να ταλαιπωρηθεί στον Πειραιά. Σύμφωνα με τον κ. Λύτινα, διερευνώνται τα πιστοποιητικά σε άλλα τρία πλοία ενώ ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΑΝ ουσιαστικά με τις δηλώσεις του άφησε ορθάνοιχτο κάθε ενδεχόμενο για την αξιοπιστία των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας σε άλλα 24 πλοία.
Σε 57 πλοία
Συνολικά 57 πλοία έχει διαπιστωθεί από τις αρμόδιες αρχές ότι φέρουν την κλάση του Ρωσικού Νηογνώμονα. Από αυτά 16 ακινητοποιήθηκαν χθες το πρωί σε έξι λιμάνια της χώρας με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός επιβατών τους να αποκλειστεί είτε σε μικρά νησιά είτε να ταλαιπωρηθεί στον Πειραιά. Σύμφωνα με τον κ. Λύτινα, διερευνώνται τα πιστοποιητικά σε άλλα τρία πλοία ενώ ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΑΝ ουσιαστικά με τις δηλώσεις του άφησε ορθάνοιχτο κάθε ενδεχόμενο για την αξιοπιστία των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας σε άλλα 24 πλοία.
Aκινητοποιήθηκαν πλοία σε Μεγανήσι,
Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα, Αμοργό, Χίο και Πειραιά. Με βάση τα στοιχεία των
λιμενικών αρχών ακινητοποιήθηκαν τα Μακεδονία Παλάς, Επτάνησος, Μεγανήσι
ΙΙ, Κάπταιν Αριστείδης, Πλατυτέρα των Ουρανών, Αγιος Γεώργιος Ελένη,
Αλέξανδρος Κ ΙΙ, Αγία Ειρήνη, Εξπρές Σκοπελίτης, Οινούσσα ΙΙ, Νήσος
Θήρα. Ολα αυτά τα ελληνικά πλοία της ακτοπλοΐας καθώς και τα τουριστικά
κατέφυγαν στο Ρωσικό Νηογνώμονα και λόγω κόστους, όταν οι υπηρεσίες του
υπουργείου Προστασίας του Πολίτη επί υπουργίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ήραν τη
δικαιοδοσία του Ελληνικού Νηογνώμονα να εκδίδει τα πιστοποιητικά
αξιοπλοΐας τους λόγω εκκρεμοτήτων του με βάση τα πρότυπα της Ε.Ε. για
τους νηογνώμονες.
Όμως μετά το τραγικό ναυάγιο τον Ιούνιο ενός ποταμόπλοιου στο Βόλγα το οποίο έφερε την κλάση του- με δεκάδες νεκρούς έφερε στην επιφάνεια σοβαρά ζητήματα για τη λειτουργία του. Τότε οι αρχές της Ρωσίας "ξήλωσαν" όλη τη διοίκησή του. Αυτό το σοβαρό ναυάγιο συνετέλεσε ώστε να αποκαλυφθεί και στην Ελλάδα το σκάνδαλο με τα πλαστά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.
Όμως μετά το τραγικό ναυάγιο τον Ιούνιο ενός ποταμόπλοιου στο Βόλγα το οποίο έφερε την κλάση του- με δεκάδες νεκρούς έφερε στην επιφάνεια σοβαρά ζητήματα για τη λειτουργία του. Τότε οι αρχές της Ρωσίας "ξήλωσαν" όλη τη διοίκησή του. Αυτό το σοβαρό ναυάγιο συνετέλεσε ώστε να αποκαλυφθεί και στην Ελλάδα το σκάνδαλο με τα πλαστά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.
Αναστολή λειτουργίας
Tην
αναστολή λειτουργίας του Pωσικού Nηογνώμονα στην Eλλάδα για ένα μήνα σε
πρώτη φάση, ανακοίνωσε χθες ο Mιχάλης Xρυσοχοΐδης ενώ προανήγγειλε την
πλήρη ανασύνταξη της σχετικής ελληνικής νομοθεσίας και της αρμόδιας
επιθεώρησης πλοίων: "προχωρούμε άμεσα σε καταγγελία του Pωσικού
Nηογνώμονα σε όλους τους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς και ταυτόχρονα
σε διακοπή της σύμβασής του σε πρώτη φάση για ένα μήνα ώστε να αναλάβει
τις ευθύνες του. Tέλος ανασυντάσσουμε πλήρως την εθνική νομοθεσία μαζί
και την αρμόδια υπηρεσία για την επιθεώρηση των πλοίων".
Πηγή: www.e-go.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου