Η γέφυρα Περιστερίου, το εναπομείνον κομμάτι της Εγνατίας οδού, μπορεί να είναι έτοιμη από πέρσι αλλά αυτοκίνητο από κει δεν πρόκειται να περάσει αν δεν έρθει το 2013. Απαιτείται η εκτέλεση ενός ακόμη έργου για τη σταθεροποίηση του εδάφους στο οδικό τμήμα αμέσως μετά τη γέφυρα, που συνεχώς πέφτει.Την εποχή αυτή, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προχωρά τη διαδικασία έγκρισης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αντιμετώπιση των γεωτεχνικών προβλημάτων στην περιοχή του Περιστερίου με στόχο να έχει στα χέρια της το επόμενο χρονικό διάστημα ένα «ώριμο» έργο που θα της επιτρέψει τη διεκδίκηση του απαιτούμενου ποσού μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ).
Όπως είχε αποκαλύψει ο «Ηπειρωτικος Αγώνας» με πρωτοσέλιδό του στις 20 Μαΐου, η Εγνατία Οδός Α.Ε. χρειάζεται άλλα 11 εκατ. ευρώ για να μπορέσει να σταθεροποιήσει το τμήμα 900 μέτρων περίπου, αμέσως μετά τη γέφυρα. Δέκα ημέρες μετά, η εταιρία επιβεβαίωσε ότι όντως χρειάζεται το ποσό αυτό όπως και ότι θα αρχίσει η κατασκευή του έργου μόλις δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις για τις μελέτες. Μάλιστα, τότε, ανέφερε ότι η διάρκεια του έργου «θα κυμανθεί από 6 έως 12 μήνες», ενώ δεν προσδιόριζε την πηγή χρηματοδότησης.Με τα οικονομικά να είναι σφιχτά, η μόνη λύση είναι το ΕΣΠΑ. «Τα χρήματα θα βρεθούν. Θα δημοπρατήσουμε το έργο αφού πρώτα εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Δεν υπάρχει καμία επιφύλαξη για την αναγκαιότητα του έργου. Προσπαθούμε να τρέξουμε όσο μπορούμε» τονίζει ο εντεταλμένος γενικός διευθυντής της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Γιώργος Τσιτουρίδης.Το πρώτο βήμα για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έγινε στην πρόσφατη συνεδρίαση της επιτροπής περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου, η οποία γνωμοδότησε θετικά επί του περιεχομένου της μελέτης. Η τελική έγκριση δίνεται όμως από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος. Από τη στιγμή που θα μπει η υπογραφή, το έργο θα θεωρείται «ώριμο» και άρα έτοιμο για ένταξη στο ΕΣΠΑ. Ακόμα και αν όλα αυτά γίνουν τον επόμενο μήνα, για τη δημοπράτηση του έργου και την ανάδειξη της κατασκευαστικής εταιρίας θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε μήνες -συν τον χρόνο κατασκευής (6 έως 12 μήνες) και τους απαραίτητους ελέγχους, πάμε δηλαδή για το 2013.Τη σοβαρότητα των γεωτεχνικών προβλημάτων (μετακινήσεις και ολίσθηση εδάφους) στην περιοχή του Περιστερίου η Εγνατία Οδός Α.Ε. τη γνώριζε από πρώτο χέρι από το 2004. Από το 2006 έως το 2009 πάρθηκαν μέτρα σταθεροποίησης της περιοχής που κόστισαν 22 εκατομμύρια ευρώ και τα οποία αποδείχθηκαν ανεπαρκή. Μετρήσεις στην περιοχή, ανατολικά της γέφυρας, το 2010 έδειξαν ότι οι μετακινήσεις εξακολουθούσαν να υπάρχουν, καθιστώντας το συγκεκριμένο οδικό τμήμα επικίνδυνο για τους οδηγούς. Η διοίκηση της Εγνατίας Οδού πέρσι τον Σεπτέμβριο αποφάσισε να λάβει προσωρινά μέτρα για τη βελτίωση της ευστάθειας του επιχώματος, μετά από σχετική μελέτη. Τα μέτρα αυτά, κόστους 240.000 ευρώ, υλοποιήθηκαν μέχρι τέλος του Δεκεμβρίου του 2010 και εκτιμάται ότι μείωσαν σημαντικά τις μετακινήσεις των εδαφών, αλλά δεν τις εξαφάνισαν. Γι’ αυτό και θεωρήθηκε επιτακτική η ανάγκη εφαρμογής μιας πιο επεμβατικής λύσης. Η λύση αυτή συνίσταται στον εγκιβωτισμό του Μετσοβίτικου ποταμού και στην επίχωσή του με χιλιάδες κυβικά χώμα που θα λειτουργήσουν ως αντιστήριξη των καθιζήσεων.
Πηγή: "ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ"
Πηγή: "ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου