Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Εκπτώσεις έως 70% και επισήμως

Τα... ρέστα τους παίζουν με τις χειμερινές εκπτώσεις οι μικρομεσαίοι έμποροι, οι οποίοι βρίσκονται στην κόψη του... ξυραφιού λόγω της οικονομικής ύφεσης. Επίσημα, από αύριο 16 Ιανουαρίου ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες και θα διαρκέσουν μέχρι και τις 29 Φεβρουαρίου. Οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία φθηνότερων μέχρι και 70% αγορών σε είδη όπως ρούχα και παπούτσια, αλλά και σε άλλα όπως ηλεκτρικές, ηλεκτρονικές και οικιακές συσκευές έως και 30 με 40%.
Οι καταστηματάρχες, εν μέσω μεγάλης βουτιάς της κατανάλωσης αλλά και των φοροεπιδρομών που δέχονται από τα οικονομικά μέτρα, ουσιαστικά δε σταμάτησαν ποτέ τις μειώσεις των τιμών και τις προσφορές, αλλά τώρα στην επίσημη σεζόν αναμένεται να εντείνουν τις προωθητικές ενέργειες.

Οι μικροί επιχειρηματίες θα προσπαθήσουν με τα έσοδα που θα αποκομίσουν να καλύψουν όποιες υποχρεώσεις τους απέναντι στο κράτος, αλλά και σε δανειστές τους. Κάπως κερδισμένοι από τη χειμερινή περίοδο των εκπτώσεων αναμένεται να βγουν οι μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου και εκείνες που δραστηριοποιούνται στα malls.

Πλεονέκτημα 
Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες μειώσεων των τιμών, ενώ ταυτόχρονα όσες είναι εγκαταστημένες στα εμπορικά κέντρα έχουν περισσότερη τύχη, αφού αυτά συνδυάζουν και την ψυχαγωγία (εστίαση, σινεμά, καφέ κλπ.).

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων έχουν τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής, όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).

Αλλαγή πλαισίου 
Εν τω μεταξύ η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου δηλώνει έτοιμη να σπάσει το... ταμπού της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου των εκπτώσεων και των προσφορών. Η οικονομική ύφεση και η μεγάλη πτώση της καταναλωτικής ζήτησης έχει αναγκάσει τους επιχειρηματίες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Οι προσφορές είναι στην ημερήσια ατζέντα, ενώ οι μικροί δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους μεγάλους της αγοράς. Για παράδειγμα, την περίοδο των προσφορών ορίζεται ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να δίνουν με μειωμένες τιμές συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων.

Ωστόσο, ένας μικρός καταστηματάρχης δεν έχει αυτή τη δυνατότητα. Ή επίσης δεν είναι δυνατόν, για παράδειγμα, να δίνει τεμάχια σε προσφορά.

Αυτές οι αλλαγές πια είναι σε διαδικασία συζήτησης από την ΕΣΕΕ. Οπως λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, Βασίλης Κορκίδης: «Το υπάρχον πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς φαίνεται ξεκάθαρα ότι ξεπεράστηκε, έκανε τον κύκλο του, χωρίς να εξυπηρετεί πλέον κανέναν και θα πρέπει να αναθεωρηθεί με πολλή προσοχή, επανακαθορίζοντας σε μια νέα βάση τους σωστούς τρόπους που θα προσεγγίζουν τις σημερινές ανάγκες και κυρίως τις περιορισμένες δυνατότητες του Ελληνα καταναλωτή».


Πηγή: e-go.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: