Το υπουργείο οικονομικών λίγες ώρες πριν από την ψήφιση του
πολυνομοσχεδίου με 166 ψήφους υπέρ, 123 κατά και 1 "παρών"
αποφάσισε να εξαιρέσει τα σκάφη αναψυχής από τον φόρο
πολυτελείας διαβίωσης, ενώ απέσυρε το άρθρο 48 με το οποίο επιβάλλονταν
φόροι-φωτιά στις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες που
ύστερα από έλεγχο εντοπίζονταν με φορολογικές παραβάσεις, ξεκαθάρισε οτι
απαλλάσσονται οι πλοιοκτήτες από την επιβολή έκτακτης εισφοράς που
προβλέπεται για ναυλομεσιτικά γραφεία και απέσυρε σειρά άρθρων.
Είσαι λοιπόν πλοιοκτήτης, επιχειρηματίας ή
ελεύθερος επαγγελματίας που μπορεί και να φοροδιαφεύγει με κότερο ή
σκάφος για να κάνεις πολυτελείς διακοπές σε όμορφα νησάκια; χάρισμά σου
οι φόροι.Την ίδια στιγμή που εκχωρούσαν την εθνική κυριαρχία (με το ΦΕΚ 240),
αυξάνοντας τους φόρους και το ρεύμα για τους εκατομμύρια ανέργους και
για αυτούς που προσπαθούν με μισθούς πείνας να επιβιώσουν. Την
ίδια ώρα που κάνουν απλησίαστο το πετρέλαιο και τη θέρμανση ακόμα και
για τις ευπαθείς ομάδες με δηλώσεις πρόκληση του Στουρνάρα «Δεν υπάρχουν
δυνατότητες διεύρυνσης του επιδόματος θέρμανσης», αρνούνται έστω και να
αγγίξουν τον τεράστιο πλούτο.
Δείτε αναλυτικά όλες τις προκλητικές ρυθμίσεις:
1. Εξαιρούνται
από τον φόρο πολυτελείας με συντελεστή 10% τα σκάφη αναψυχής. Όπως
εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χ. Σταϊκούρας, έκανε δεκτό
σχετικό αίτημα του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο προετοιμάζει την
επιβολή ετήσιου τέλους παραμονής και πλόων ιδιωτικών πλοίων αναψυχής. Το
νέο τέλος θα ενσωματώνει όλους τους φόρους και τα τέλη που επιβάλλονται
στα σκάφη αναψυχής στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Σύμφωνα με πληροφορίες,
από την επιβολή του νέου ετήσιου τέλους θα εξαιρούνται:
Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ανεξαρτήτως μήκους.
Τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους έως 12 μέτρα.
Τα ιστιοφόρα ιδιωτικά μήκους έως 15 μέτρα.
Προϋπόθεση για την εξαίρεση των παραπάνω σκαφών είναι να έχουν ελληνική σημαία ή σημαία από χώρα της Ε.Ε.
2. Αποσύρθηκε το άρθρο 48 που καθιέρωνε ένα νέο σύστημα
επιβολής πρόσθετων φόρων για τους παραβάτες της φορολογικής νομοθεσίας.
Οι διατάξεις του άρθρου αποσύρθηκαν, καθώς διαπιστώθηκε ότι προέκυπταν
σοβαρά πρακτικά προβλήματα στην εφαρμογή του νέου συστήματος, το οποίο
προέβλεπε εξοντωτικές πρόσθετες φοροεπιβαρύνσεις για χιλιάδες
επιχειρήσεις και επαγγελματίες, δυσανάλογες του ύψους των παραβάσεων,
ενώ ταυτόχρονα στερούσε το δικαίωμα της δικαστικής προστασίας από τους
ελεγχόμενους και χαρακτηριζόμενους ως «φοροπαραβάτες». Διαπιστώθηκε
λοιπόν ότι η εφαρμογή του νέου συστήματος θα ήταν προβληματική, καθώς
υπήρχε σοβαρός κίνδυνος προσβολής του στα δικαστήρια ως
«αντισυνταγματικού». Το ενδεχόμενο αυτό μάλιστα το επισήμανε, εμμέσως
πλην σαφώς, και η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής στη σχετική έκθεση
επί του πολυνομοσχεδίου.
3. Διευκρινίζεται ότι από την έκτακτη εισφορά στα ποσά
εισαγόμενου συναλλάγματος που επιβάλλεται στα ναυλομεσιτικά γραφεία
εξαιρούνται ημεδαπές και αλλοδαπές εταιρείες που έχουν εγκαταστήσει
γραφείο ή υποκατάστημα και ασχολούνται με τη διαχείριση ή εκμετάλλευση
πλοίων υπό ελληνική ή ξένη σημαία ,καθώς και τις λοιπές εργασίες που
προβλέπονται από την εγκριτική πράξη εγκατάστασής τους.
4. Καταργούνται το άρθρο 23 (Οργανισμός Βιομηχανικής
Ιδιοκτησίας), το άρθρο 42 (κατάργηση μεταβατικών εδρών πρωτοδικείων), το
άρθρο 47 (ενσωμάτωση διατάξεων οδηγίας 2010/45) και το άρθρο 49
(πολεοδομικό γραφείο ΕΟΤ).
5. Παρατείνεται μέχρι 31 Μαϊου 2013 η προθεσμία για τη ρύθμιση-τακτοποίηση αυθαιρέτων, η οποία έληγε στις 31 Ιανουαρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου