Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015

Αποκλειστική συνέντευξη της Μαριάννας Τζούρτζεκ σε σπουδαστές Δημοσιογραφίας του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Ιωαννίνων

Η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο Crossfit Μαριάννα Τζούρτζεκ,στο πλαίσιο  της επίσκεψή της στα Ι.Ε.Κ. Δέλτα Ιωαννίνων παραχώρησε συνέντευξη στους σπουδαστές της αθλητικής δημοσιογραφίας μιλώντας για την ενασχόλησή της με το Crosffit αλλά και τον δύσκολο και επίπονο δρόμο προς την κορυφή.

Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το crossfit και σε ποιο επίπεδο βρίσκεται το crossfit στην Ελλάδα;
Το crossfit γενικότερα βρίσκεται σε ένα πρώιμο στάδιο στην Ελλάδα, αλλά με το χρόνο αρχίζει και διαδίδεται. Εγώ ξεκίνησα να ασχολούμαι ερασιτεχνικά με το crossfit το 2008 έχοντας ήδη ασχοληθεί με πολλά αθλήματα, όπως ενόργανη, και γυμναστήριο. Έχω το μικρόβιο να θέλω συνέχεια να ψάχνω καινούργια πράγματα και να προσπαθώ να τα εξελίξω. Για το crossfit  έμαθα μέσα από το internet κυρίως και από ερασιτέχνης ξεκίνησα και έπαιρνα μέρος σε διάφορους αγώνες  στο εξωτερικό όπου ήταν πιο διαδεδομένο. Η πρώτη επιτυχία μου ήταν το 2011 στο πανευρωπαϊκό όπου πήρα την 7η θέση και έτσι μέσω των video μου στο youtube άρχισα να δικτυώνομαι και στην Ελλάδα. Το 2012 στους αγώνες που διοργάνωσε η Reebok σε συνεργασία με την crossfit στην Αθήνα , κατέλαβα την 1η θέση, έτσι έγινα περισσότερο γνωστή στην Ελλάδα. Επίσης, ο κόσμος άρχισε να μαθαίνει για εμένα και μέσα από το blog μου.

Ο προπονητής σας δεν είναι από τη Ελλάδα, είχατε προσπαθήσει να βρείτε κάποιον από την Ελλάδα και δεν τα καταφέρατε; 
Ήμουν από τους πρώτους στην Ελλάδα που ασχολήθηκαν με το crossfit  και εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε κάποιος  προπονητής στην Ελλάδα. Όταν αποφάσισα να πάρω μέρος στους αγώνες στη Δανία το 2010, νομίζοντας ότι έχω κάποιες δυνατότητες, κατάλαβα ότι δεν ήμουν σε καλό επίπεδο και έτσι άρχισα να ψάχνω μέσω internet για προπονητή. Βρήκα έναν Σκωτσέζο ο οποίος δέχτηκε να με αναλάβει γιατί είδε ότι είχα δυνατότητες. Μέχρι το 2012 ήταν αυτός προπονητής μου και μετά βρήκα κάποιον από την Αμερική.

Έχετε συμμετάσχει και σε αγώνες  άρσης βαρών, πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε και με αυτό το άθλημα; 
Ένα μεγάλο κομμάτι του crossfit  αφορά την άρση βαρών. Επειδή εγώ , ενώ κατάφερνα να σηκώσω αρκετά κιλά, δεν είχα την σωστή τεχνική και ήταν πολύ πιθανό να τραυματιστώ,  ξεκίνησα να ψάχνω για κάποιον ειδικό. Βρήκα έναν καθηγητή από τα ΤΕΦΑΑ της Αθήνας, τον κύριο Δημήτρη Ηλιάδη, ο οποίος με έπεισε να βγάλω δελτίο άρσης βαρών.  Δεν έκανα εξειδικευμένη προπόνηση πάνω στην άρση βαρών αλλά προπονούμουν ίσα ίσα για να καλύψω τα δικά μου κομμάτια πάνω σε ότι αφορούσε το crossfit. Κατάφερα στην κατηγορία μου στους αγώνες του 2012 να κατακτήσω το χάλκινο μετάλλιο και του 2013 το χρυσό μετάλλιο.

Θα συμβουλεύατε μια νέα κοπέλα να ασχοληθεί με το crossfit ;
Εννοείται ότι θα τη συμβούλευα να το ξεκινήσει. Πολλές έρχονται σε εμένα γιατί θέλουν να γυμναστούν και γιατί θέλουν να έχουν κάποιο πρότυπο και ένα κίνητρο. Υπάρχει η φήμη ότι με το crossfit τραυματίζεσαι εύκολα αλλά αν σε συμβουλεύει και σε προπονεί κάποιος τότε αυτό δεν ισχύει. Με το crossfit βλέπεις αποτελέσματα μέσα σε δύο βδομάδες στο σώμα σου, γίνεσαι πιο τεχνικός, αλλάζει η ψυχοσύνθεσή σου, γίνεσαι πιο κοινωνικός.

Εσείς είχατε κάποιον τραυματισμό  που σας άφησε αρκετό καιρό εκτός δράσης; 
Όχι, ευτυχώς. Είχα κάποιες καταπονήσεις στο σώμα μου κατά καιρούς. Ύστερα από πανευρωπαϊκούς αγώνες στην Κωνσταντινούπολη το 2012 όπου κέρδισα έπαθα υπερκόπωση και έφτασα στα όριά μου σταματώντας την προπόνηση για ένα μήνα. Γενικά, είμαι άνθρωπος που ακούω το σώμα μου, με ενδιαφέρει πάρα πολύ να είμαι τεχνικά ολόσωστη έτσι ώστε να αποφεύγω τους τραυματισμούς.

Συνδυάζετε και διατροφή παράλληλα με την προπόνηση;
Φυσικά, όπως σε όλα τα αθλήματα. Στην ομάδα μου υπάρχει ένας διατροφολόγος γιατί οι θερμίδες στο άθλημά μας παίζουν σημαντικό ρόλο λόγω του ότι δαπανάς πολύ ενέργεια. Πρέπει να τρεφόμαστε σωστά καταναλώνοντας όλων των ειδών τις τροφές αλλά πρέπει να δίνουμε και μεγάλη βάση στα συμπληρώματα διατροφής διότι τα χρειάζεται ο οργανισμός  μας ειδικά τις ώρες που κυμαίνονται κοντά στην προπόνηση.

Ποια στιγμή έχει μείνει χαραγμένη στο μυαλό σας και ποια θέλετε να ξεχάσετε;
Στο μυαλό μου έχει μείνει σίγουρα η επιτυχία μου στους αγώνες το 2014 στη Γαλλία ήταν ένας από τους ωραιότερους αγώνες που έχω κάνει. Αυτό που θα ξέχναγα είναι το πανευρωπαϊκό του 2014 όπου το πρόγραμμα περιείχε 10 σχοινιά με τα χέρια χωρίς πόδια κάτι που είναι πολύ δύσκολο και έχω αδυναμία σ’ αυτό.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας και οι στόχοι σας; 
Διοργανώνω διεθνείς αγώνες και είμαι στα πρόθυρα να ανακοινώσω τους διεθνείς αγώνες που θα διεξαχθούν τον Απρίλιο του 2016 όπως έκανα και πέρυσι το  Αthenes 2015. Είμαι συνιδιοκτήτρια του γυμναστηρίου Crossfit στην Καλλιθέα και ετοιμάζομαι να ανοίξω και δεύτερο. Αυτή τη στιγμή προετοιμάζομαι για τους αγώνες που θα γίνουν στην Αγγλία τον Ιανουάριο 2016 και τα προκριματικά τους  που θα γίνουν τον Νοέμβριο. Θέλω να παίρνω μέρος σε δύο με τρεις αγώνες τον χρόνο για να βλέπω σε τι φάση είμαι σε κάθε σεζόν, δηλαδή πού υστερώ και πού όχι.

Συνέντευξη: Φώτης Κίτσος, Πέτρος Σιούλης

Δεν υπάρχουν σχόλια: