Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Μάγδα Τσέγκου: 2.000 εκπομπές, 8.000 ώρες στον αέρα, ο Γιώργος Αυτιάς, ο έρωτας και η επόμενη μέρα


Η Μάγδα Τσέγκου είναι η Ηπειρώτισσα που κλέβει την παράσταση στην πρωινή ενημερωτική ζώνη αφού με δέκα χρόνια συνεχής παρουσίας σε αυτή, δίπλα στον Γιώργο Βαρεμένο, Τέρενς Κουίκ και Γιώργο Αυτιά έχει κερδίσει σίγουρα τις εντυπώσεις και τον σεβασμό όλων.

Είσαι μία γνήσια Ηπειρώτισσα με καταγωγή από την Πρέβεζα. Σε κάθε εκπομπή δεν χάνεις ευκαιρία να κάνεις αναφορά στην Ήπειρο .Τι θυμάσαι από τα παιδικά σου χρόνια;
Αγαπώ την Ήπειρο, την Πρέβεζα τα Γιάννενα και ναι, κάθε Σαββατοκύριακο κάνω ειδική αναφορά και στην δικιά μου περιοχή και στη δικιά σας . Πηγαίνω κάθε μήνα για τέσσερις ημέρες , εκεί είναι η οικογένειά μου, η γιαγιά μου τα ανίψια μου , φίλοι και η ρίζα μου είναι εκεί . Δεν μπορώ να φανταστώ την ζωή μου μακριά από την Πρέβεζα και τα χωριά μου το Ριζοβούνι και το Θεσπρωτικό που γεννήθηκα και μεγάλωσα αλλά και τον Μύτικα που περνάω πλέον όμορφες στιγμές και εκεί .Θυμάμαι τα πάντα Μίλτο και δεν σου κρύβω ότι ψάχνω συμμαθητές μιλάω συνέχεια για τα παλιά πηγαίνω σε μέρη που μου ξυπνάνε αναμνήσεις. Το απίθανο είναι ,πως από τότε που έφυγα έχουν περάσει 17 χρόνια και νιώθω όπως τότε σαν να μην μεγάλωσα ποτέ, σαν να σταμάτησε ο χρόνος.Θυμάμαι τις γιορτές τις παρελάσεις τους συγγενείς . Κυρίως όμως θυμάμαι πολύ έντονα τους παππούδες μου και την γιαγιά μου που έφυγαν από τη ζωή. Μου λείπουν πολύ ίσως γι αυτό .

Σαν έφηβη ποιους στόχους έβαζες και τι όνειρα έκανες; Σήμερα κατά πόσο έχεις πραγματοποιήσει τα όνειρα σου;
Θυμάμαι που κοιτούσα τηλεόραση με τον παππού μου και έβλεπα τις ενημερωτικές εκπομπές και μου άρεσαν πολύ .Δεν το είχα εκφράσει ποτέ όμως υπήρχε πολύ πίσω στο μυαλό μου στις σκέψεις μου .Σπούδασα νήπιο- βρεφοκόμος γιατί αγαπάω πολύ τα παιδιά και είχα όνειρο να ανοίξω ένα νηπιαγωγείο .Όμως μου άρεσε και η δημοσιογραφία τα ντοκυμαντέρ και οι εκπομπές που είχαν κοινωνικό έργο .

Και μετά πως προέκυψε η δημοσιογραφία και η τηλεόραση;
Τελικά ήρθα Αθήνα και σπούδασα Δημοσιογραφία. Ήθελα να κάνω ρεπορτάζ και μάλιστα στον τομέα της ενημέρωσης και σε πρωινή εκπομπή. Ξεκίνησα την επαγγελματική μου σταδιοδρομία στον SKAI και στην εκπομπή "Ζούγκλα" με τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο το επόμενο βήμα έγινε στην ΕΡΤ στην εκπομπή "Όσο υπάρχουν άνθρωποι" με τον Τάκη Σπυλιόπουλο.Αμέσως μετά μου έγινε πρόταση από το STAR, όπου βρέθηκα στην πρωινή ζώνη και την εκπομπή "Λόγια Σταράτα" με τον Γιώργο Βαρεμένο.Το ξεκίνημα του ALTER με έφερε και πάλι στην πρωινή ζώνη ξανά με τον Γιώργο Βαρεμένο και την εκπομπή "Καθαρές Κουβέντες" . Η σκυτάλη του πρωινού πέρασε στον Τέρενς Κουίκ και την εκπομπή "Καλημέρα Τέρενς".Παράλληλα εργάστηκα ώς ρεπόρτερ στο δελτίο ειδήσεων.Από το 2009 έως και το 2011 είχα την αρχισυνταξία και συμπαρουσίαση της εκπομπής"Καλημέρα" με τον Γιώργο Αυτιά . Σήμερα εργάζομαι στον SKAI ως αρχισυντάκτρια και συμπαρουσιάστρια της εκπομπής "ΚΑΛΗΜΕΡΑ skai ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΑΥΤΙΑ" κάθε Σαββατοκύριακο και βέβαια το magdasblogs .

Πολλά τα χρόνια και πάντα πρωί. Πώς άντεξες;
Τα χρόνια είναι πολλά , αλλά καλά και με πολύ δουλειά . Και να μιλήσουμε με αριθμούς . Εργάζομαι δέκα χρόνια συνεχόμενα στην πρωινή ζώνη δηλαδή 10 μήνες τον χρόνο επί 20 εκπομπές τον μήνα , από τις 6έως τις 10 δηλαδή 4 ώρες την ημέρα αέρα σύνολο εκπομπών 2.000 και 8.000 ώρες στον αέρα .Δόξα το θεό λεω που άντεξα γιατί το πρωινό ξύπνημα στις 3:30 κάθε μέρα τόσα χρόνια δεν ήταν εύκολο πράγμα .Τώρα που είμαστε Σαββατοκύριακο είναι λίγο πιο ξεκούραστα ομολογώ. Άλλαξε η ζωή μου εντελώς και τα ωράρια και η καθημερινότητά μου . Δεν ήξερα τι θα πει βγαίνω πάω για καφέ καθημερινή ή πάω σε γενέθλια γιορτές φίλων . Αυτά ήταν κομμένα πάντα . Είχα πειθαρχία αλλιώς δεν έβγαινε το πρόγραμμα και η δουλειά με τίποτα .Δύναμη έπαιρνα και παίρνω από τις χαρές που μου έδινε η δουλειά . Είναι σπουδαίο ότι μέσα από την εκπομπή μπορούμε να στηρίζουμε και να βοηθάμε τον κόσμο δίνοντας λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν , όταν βέβαια μπορούμε.

Πως θα χαρακτήριζες τη συνεργασία σου με τον Γιώργο Αυτιά;
Σημαντική πολύ . Ο άνθρωπος όσο ζει και θέλει , μαθαίνει . Η γνώση και οι εμπειρίες στη ζωή δεν τελειώνουν ποτέ . Και αυτά που μου έμαθε ο Γιώργος μέσα από την συνεργασία μας είναι «κληρονομιά» . Ξέρεις εμείς οι νέοι δημοσιογράφοι που ακολουθούμε καμιά φορά νομίζουμε ότι τα ξέρουμε όλα . Η ζωή και οι απαιτήσεις μας διαψεύδουν. Ο Γιώργος Αυτιάς «δεν μου έφερε τα ψάρια στο χέρι με έμαθε να ψαρεύω». Αυτό είναι ότι πιο σημαντικό . Είναι ένας δημοσιογράφος που έχει τελειώσει τρία πανεπιστήμια και με τεράστια εμπειρία στην τηλεόραση. Το ίδιο συνέβη και με τον Γιώργο Βαρεμένο και με τον Τέρενς Κουίκ . Από τον καθένα κέρδισα πολλά και ήταν τιμή μου που συνεργάστηκα μαζί τους ,με στήριξαν και με εμπιστεύτηκαν.

Θεωρείς πως έχουμε την τηλεόραση που μας αξίζει σήμερα;
Όχι δεν την έχουμε . Δεν έχουμε και την ζωή που αξίζει στους Έλληνες σήμερα και αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια η οικονομική κατάσταση στη χώρα έχει μειώσει την ποιότητα ζωής μας . Έχουν μειωθεί τα χρήματα που δίνουν στις παραγωγές, έχει πέσει η διαφήμιση, έχουν γίνει πολλά ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να μειώνεται και η ποιότητα και η «ποσότητα » εκπομπών και δημοσιογράφων στην τηλεόραση. Βλέπεις πολύ αξιόλογες εκπομπές να εξαφανίζονται ως δια μαγείας από τη σεζόν λόγω κόστους . Κι όμως . Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και θα χαρώ αν διαψευστώ και δεν γίνουν δυσκολότερα . Οχτακόσιοι εργαζόμενοι έμειναν στον δρόμο απλήρωτοι για ένα χρόνο αφού έκλεισε το ΑΛΤΕΡ . Δεκάδες περιοδικά, εφημερίδες και ραδιόφωνο έβαλαν λουκέτο και κήρυξαν πτώχευση αφήνοντας κι εκεί απλήρωτους εργαζόμενους .Είδες κάποιον να μιλάει ή κάτι να κάνει η κάθε κυβέρνηση που είχαμε . ΟΧΙ . Και δεν θα δεις .

Ποια είναι για σένα η ιδανική τηλεόραση;
Η ιδανική τηλεόραση είναι εκείνη που θα προσφέρει στον τηλεθεατή αντικειμενική ενημέρωση, ταυτόχρονα με δόσεις ψυχαγωγίας και χρηστικές πληροφορίες . Πολύ σημαντικό για μένα είναι και το να υπάρχει βοήθεια και στήριξη μέσα από τα ΜΜΕ. Όπως οι δράσεις του ΣΚΑΙ και το ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ στα φάρμακα, στην υγεία, στα τρόφιμα και στο περιβάλλον. Αν όλοι οι δημοσιογράφοι και οι συντελεστές της τηλεόρασης είχαν ως στόχο μέσα από την δουλειά και την βοήθεια του κόσμου νομίζω πως θα ήταν αλλιώς τα πράγματα στην Ελλάδα .

Θα ήθελες κάποια στιγμή να κάνεις μια δική σου εκπομπή; Με ποια χαρακτηριστικά;
Δυο λέξεις δεν πρέπει να λέμε με απόλυτη σιγουριά στην ζωή μας . Το ποτέ και το πάντα ! Αυτό που έχει σημασία είναι να έχουμε δουλειά και να την κάνουμε με αγάπη ακόμη και με λιγότερα χρήματα. Μέχρι τώρα δόξα το θεό έχω πετύχει τους στόχους μου και τα όνειρά μου . Να είμαι σε μία δουλειά που να την κάνω με όρεξη και να μπορώ να προσφέρω όσο και όπως μπορώ, σε ανθρώπους που περνάνε δύσκολα. Αυτό είναι ευλογία και χαρά. Επόμενος στόχος με την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε είναι να μπορώ να διατηρήσω τα κεκτημένα ετών .Μόνο αυτό, τα υπόλοιπα υγεία να έχουμε και βλέπουμε . Αν ποτέ όμως ερχόταν αυτή η μέρα θα ήθελα να κάνω μία εκπομπή που να έχει κοινωνικό χαρακτήρα και να μπορούμε μέσα από αυτή να βοηθάμε πολίτες που το έχουν ανάγκη . Θα σου φέρω ένα παράδειγμα. Πριν από ένα μήνα μία γυναίκα μας ζήτησε βοήθεια γιατί είχε ανάγκη από ένα αναπηρικό καροτσάκι που δεν είχε την δυνατότητα να πάρει η ίδια. Έκανα έκκληση στον αέρα και ζητήσαμε με τον Γιώργο από τους τηλεθεατές αν υπάρχει κάποιος που θα μπορούσε να το προσφέρει. Αποτέλεσμα . Δεκατέσσερις άνθρωποι βρέθηκαν . Το ένα καρότσι θέλαμε , τα υπόλοιπα ; Είπα λοιπόν στον αέρα αν υπάρχουν κάποιοι που μπορεί να έχουν αγάγκη μας περισσεύουν δεκατρία . Σε δύο ημέρες τους είχα φέρει σε επικοινωνία και τους 28 πολίτες μεταξύ τους και έγινε κάτι υπέροχο .Άλλαξε η καθημερινότητά τους σε μία μέρα και τους δώσαμε χαρά. Η χαρά της προσφοράς όμως και για όσους είχαν τα καροτσάκια ήταν μεγαλύτερη .

Πόσο εύκολο είναι μια δημοσιογράφος που πρωταγωνιστεί όπως εσύ να κάνει οικογένεια;
Πίσω από ένα θέλω , κρύβεται ένα μπορώ . Αν, αγαπάς και στηρίζεις τον σύντροφο σου όλα γίνονται και δουλειά και οικογένεια. Με προσπάθεια και υπομονή και κατανόηση όλα γίνονται . Ξέρω μανάδες που εργάζονται 10 ώρες για 600 ευρώ και έχουν τρία παιδιά και οικογένεια υπόδειγμα. Αυτές πρέπει να έχουμε παράδειγμα , να σκεφτόμαστε θετικά και να παίρνουμε δύναμη .

Θα γύρναγες ποτέ να μείνεις στην Πρέβεζα ή σε κάποια άλλη πόλη της Ηπείρου;
Ω βέβαια με μεγάλη χαρά ,ειδικά αν είχα οικογένεια και μπορούσα να συνδυάσω την δουλειά μου και του συζύγου μου, γιατί όχι; Θα περνούσα υπέροχα . Εκεί μεγάλωσα άλλωστε, έχω ζήσει υπέροχα χρόνια στο χωριό αλλά και στην Πρέβεζα. Η ζωή στην περιφέρεια και κυρίως στην Ήπειρο μπορεί να είναι όμορφη ακόμη και με λίγα χρήματα , αν αγαπάς την φύση και έχεις οικογένεια και καλούς φίλους τέλεια είναι. Η Ήπειρος τα χει όλα ,Θάλασσα , βουνό υπέροχες παραλίες, ποτάμια , νησάκια και βέβαια τα Γιάννενα, το Μέτσοβο για τον χειμώνα .

Πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου μετά από δέκα χρόνια;
Να έχουμε την υγεία μας όλοι στην οικογένεια μου , να έχουν μεγαλώσει τα ανίψια μου η Μελίνα και ο Άγγελος διότι τότε θα ναι 16 και να έχουν και κάνα δυο ξαδερφάκια για να παίζουν !Η οικογένεια και η υγεία είναι ότι πιο πολύτιμο στη ζωή . Όλα τα άλλα έρχονται.

Πηγή: www.doublemagazine.gr
Συνέντευξη: Μίλτος Γήτας

Δεν υπάρχουν σχόλια: